SN dubbel O K <3

Hey blogg-mennesker.

Jeg har slet ikke fået opdateret jer på svenskerfronten, og det er endda den, der er sket mest på. Fredag ved en tre-tiden kørte min far og jeg til København. Vi skulle hente en ny jakke for det tilgodebevis, jeg havde fået i Copenhagen Streetwear. Men eftersom det er sommer, havde de logisk nok pakket alle vinter-jakkerne ned. Så jeg henter bare en ny til efteråret istedet.. Klokken blev mere og mere, og jeg tror, den var omkring seks, inden vi kørte over broen mod det fortryllede naboland. Turen var lang.. Rigtig lang, og jeg havde hverken penge eller signal på min telefon- mit teleselvskab deler ikke min svensker-passion. Da vores kilometertæller stod på 438, begyndte gps'en at skrige "ankommer til destination på højre side".. Mig og min far kiggede underligt på hinanden. der var fuldstændigt tomt, ingen biler, ingen mennesker, ingen larm. Der kom to svenske joggere forbi, og jeg rendte ud for at spørge dem om, hvor 'Mingla i Mark' blev afholdt. vi fandt stedet uden at panikke, og det så rigtig godt ud for Kia's aften.

Arrangementet var bygget super hyggeligt op.. En slags Vordingborg Festuge, hvor de unge havde taget deres småsøskende og forældre med. En festuge, der foregik på én dag. Folk var også ædru i langt højere grad end i VordingBRONX, men det hænger vel sammen med loven. det var hyggeligt. Der var små telte, hvor man kunne få korver med mos eller drycka eller noget. Folk vidste godt, at vi ikke var svenske.. de kunne lugte frygt. Eller for mit vedkommende var det nok mere trang, men hey. Scenen var fin. Vi ville holde en pause fra svenskernes blikke, så vi gik i turistinformationen. jeg fik en lille nuttet elg med magneter på fødderne (JA, den hænger på siden af min computer, og JA jeg ved godt at det spolerer den, og JA jeg tager chancen...). Jeg tog et par svenske aviser med, og vi gik ned til scenen igen. de havde skiftet bagtæppet nu, og selv min far lagde mærke til at det matchede min t-shirt. Altså ikke den jeg havde på, for jeg var iført min Afasi & Filthy tee, men den anden.. Eh.

De var omkring 20 minutter om at lette deres attraktive røve fra VIP-området og springe om på scenen. I de tyve minutter fik jeg røget to-tre cigaretter, og svenskerne ryger åbenbart ikke. Ikke i Kinna i hvert fald.. De kom på scenen, og jeg var ved at falde bagover, da Danne trådte frem. HOW CAN YOU BE THAT CUTE?

De startede med at spille "Kommer ifrån", og jeg fik et kort 9.c flashback. Det var ganske rart, at endelig se snookerne live, og så i selvskab med mine minder. Skønt. Resten af numrene var "Snook, svett och tårar", "Bejbi", "Älskling jag är hemma nu", "17 juni" - den kom bag på mig!, "1990 nånting" og tre mere.. Gæt engang altså..

"Mister cool" - som var tracket der fik mig op foran. Jeg gik helt amok, og jeg har aldrig set folk glo så galt, som da Kia hoppede og dansede og skreg "HAN ÄR DEN COOL KILLE MED SOLBRILLE PÅ ROSKILDE!!!!". Hvad fanden, nogle gange glemmer man, at man er til koncert i Sverige og ikke til klassefest hos Stin. Det sker xD

"Inga problem" - som var tracket der næsten fik mig til at tude. Den sang betød hele verden for mig sidste sommer, jeg hørte det ustandsligt, jeg levede efter det. Jeg var så taknemmelig at det halve ville være overvældende, jeg var lykkelig. Og at høre sangen live, var som at få en mavepuster midt på en mark i en kommune, der hedder Mark i Sverige. Jeg kunne ikke se de andre svenskere længere.. Jeg kunne kun se sommeren 2007 og snookerne på scenen. Meget surrealistisk oplevelse.. Lidt trist, men eh.

"Längst fram i taxin" - hell motherfucking yeah! de spillede det her nummer som ekstranummer, det vil sige at de dumme folk allerede var gået. Og folk er åbenbart snotstupide i Sverige xD For alle foran mig var skredet.. Jeg gik op forest og så resten ærge sig, da jordens lækreste svenskere kom tilbage på scenen. jeg var den eneste i bland dem, jeg stod med, der kunne teksten. Det var super skræmmende.. Når ja, og under det der "os-oskar är ingen riktig karl"-ting, der løftede Kihlen op i sin bluse, og jeg var ved at besvime. Jeg har altid tænkt på kihlen som den lidt chuppy og lidt klodsede af dem. men daaaaaamn <3 det var sgu et godt syn. Mhhmn.. *svenskerfetish stiger med de procenter, den faldt med under melodi grand prixet..*

 Nå. Jeg stod for det meste alene deroppe.. Min far rendte rundt og tog billeder, og jeg havde egentlig ikke styr på hvor henne, han var. Det viste sig, at han var gået op til vagten foran scenen, flashet sit kæmpe canon kamera og kameratasken og spurgt, om ikke han måtte komme ind foran og tage billeder. Vagten havde så spurgt, om han var fra pressen. "Ja", men det var han da bestemt. vagten troede på, at han bare lige havde glemt sit pressekort i bilen, og han fik lov til at komme frontstage. Thats my dad! Han fik taget en masse skønne billeder både blandt publikum og deroppe foran:


 
 
 
 
 


Alt i alt var det en fantastisk koncert, de leverede. Jeg var meget positivt overrasket, det var bestemt køreturen værd. Drengene var himmelske, folk var veloplagte, stemningen var god. Jeg har set Snook live! Og jeg har ventet på den dag i 2 år, så det var ganske utroligt at se dem. Jeg elsker snook, jeg elsker Sverige. Det var en herlig dag som jeg meget sent vil glemme. Daniel Adams-Ray - du er jo så dobbelt så vidunderlig i virkeligheden! <3

/Meggie.



Kommentarer
Postat av: stin

..Det er surrealistisk bare at læse om (: Lyder enooormt fedt, hvor er det herligt du kom afsted, og FUCK hvor er din far sej :D

man har altid lov at opføre sig i overenstemmelse med sine følelser til en koncert, sålæmge det ikke er direkte fare til andre.



Wuhuhh

2008-06-15 @ 19:07:59
URL: http://stindin.blogg.se/
Postat av: JYTTE

Förlåt men är det verkligen du som har tagit dom bildern? för dom är tagna innanför staketet och ur en helt annan vinken.

Förlåt, jag skulle fråga men jag var så trött igår =/ Länkar dig nu ist och hoppas att du inte blir allt för arg, Peace

2008-06-17 @ 10:34:45
URL: http://jytte.blogg.se/
Postat av: JYTTE

Bilderna är grymt snygga ju :) haha riktigt najs ju!

Så det är lungt att jag tog dom 2 bilderna? annars kan jag ta bort dom :P

Man tackar och bockar ;D

2008-06-17 @ 16:56:53
URL: http://jytte.blogg.se/
Postat av: isabella

HEJ! kul att du var där, önska jag också var det..:/ men ja undrar bara om det skulle va ok om jag tog dina bilder?? skulle vilja ha dom på min blogg bara... Hoppas!

2008-06-17 @ 20:15:05
URL: http://isabellawerner.devote.se
Postat av: johan

skulle jag kunna få bilderna av dig ? jag ber

2008-06-22 @ 02:58:19
URL: http://kichorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0