Kærlighad (nej, jeg stavede IKKE forkert) <3

Hej mennesker.
Dagens spørgsmål lyder som følger:


Kan man hade en, som man ikke kender?

- Jeg er faktisk ikke sikker.. Hvis det er sådan helt Hitler-agtigt, så kan man vel godt nære et indædt had på trods af, at man ikke kender personen. Men normalt er det nok sådan, at man skal kende en person ligeså godt for at hade, som for at elske. Jeg hader ganske få mennesker. Definitionen af had er forskellig fra menneske til menneske.. Min måde at finde ud af had på er, om jeg ville redde personen fra at dø, hvis jeg havde muligheden.. Og så alligevel ikke? For hvis jeg ikke hader, men bare virkelig virkelig ikke kan lide personen, så ville jeg redde vedkommende. Og hvis jeg hadede personen, ville jeg redde vedkommende, for ikke at blive straffet for at lade være.. det er jo også ulovligt. had er en stor størrelse.. Følg din mavefornemmelse - ligesom med at elske.

Kan man tilgive alt med tiden?
- Nej. Du kan måske glemme noget med tiden, og du kan måske tilgive noget med tiden, men man kan sagtens bære nag over noget en hel livstid igennem.. nogle gange undlader man at tilgive, selvom man egentlig har tilgivet uofficielt, fordi personen skal lide lidt mere.. Det er ondt. Den eneste ting i verden, der er værre end at blive forrådt er, at angre at have forrådt - og så ikke blive tilgivet. Kig på dit problem og prioter..

Er ligegyldighed virkelig det modsatte af kærlighed?
- Tja, det siger man jo. Men det har noget at gøre med, at man bruger energi og hjernekapacitet på at hade, i modsætning til ligegyldigheden. Jeg tænker bare, at jeg er pænt ligeglad med min bagbo. Og det er da ikke fordi, jeg bare ABSOLUT ARGHH ikke elsker ham/hende (aner ikke hvem de er, og jeg er ligeglad!), vel? De er der vel bare, og det skal de da bare have lov til. Men hvis jeg hader en person, så bruger jeg netop tid og måske endda penge på, at gøre livet nedern for dem. Jeg prioterer mine fjenders nedtur højere end min egen optur somme tider. Og det er netop fordi jeg ABSOLUT ARGHH ikke elsker dem! de ligger i en blå ende og dem jeg elsker er i den røde ende.. ERKO! må had være det modsatte af kærlighed. Ligegyldigheden ligger et sted i midten ;) - (Hvor mange procent sætter du påååå...?)

Kan én episode gøre ligegyldighed ligegyldig?
- Nu har vi jo lige konkluderet at ligegyldighed ikke vægtes højere end had i den sammenhæng, så spørgsmålet er vel snarere, om en episode kan gøre had ligegyldig. Lige-gyldig. Som i uanset hvad? Ja, det går jeg udfra. Men så igen.. Kan man elske en person grundet én episode? Altså én episode kan gøre at man indser at man elsker en person. Det er vel det samme i had? Eller er det? Hvis vi tager Hitler igen, så er det jo én episode, der fandt sted over lang tid. Men stadigvæk.. hvor mange har kendt ham gennem længere tid? Og er det kun de, som HAR kendt ham og gået og tænkt "han er sgu da egentlig lidt en spasser, ham der" gennem mindst et par måneder, der må hade ham? Og skal de så sige "den der udryddelse var bare lissom dråben der fik bærgeret til at flyde over!"? Hvorfor gælder de samme modeller og regler ikke i kærlighed og had, når det burde være det sammen - bare omvendt? Man kan jo ikke elske en, bare fordi vedkommende har gjort én ting? Kærlighed skal opbygges. Om så han har købt dig verden og gjort den god, fjernet al krig, hungersnød og ulykkelig teenage-hjerter, så kan du jo ikke bare elske ham. Det kan være at han er en spasser, når man lære ham at kende? Eller at kemien bare ikke er der? Men med had.. Hvis en fyr gjorde alting omvendt - smadrede verden, dræbte alle, knuste teenager-hjerte på stribe.. Så ville man ligeså småt begynde at hade ham, ikke? man skulle ikke først se om KEMIEN IKKE VAR DER, eller om han var ret dum, når man var alene, eller om han kunne alle Szhirleys sange i hovedet.. det ville bare være der? Så ja - one way ligegyldighad

Hvorfor flyver myggene ned i vasken og dør på camping-toilettet, når vinduet er åbent?

- Den er sgu dyb, den her! Ej men, jeg var på telttur på en campingplads i går slah idag. Og ja, helt ærligt? hvorfor gør de det? Og hvorfor er det kun i vasken? Er der ingen myg i verden, der tænker "nej, der er så mange.. Jeg lægger mig til at give op hende på bænken der.."? Det er altså ret mystisk..

__________________________________________
Jeg har som sagt været på telttur. Jeg er ikke ret glad for telte.. Og telte er ikke glade for mig. Alt går galt, når jeg skal være i et telt. Eller jeg kan godt, når det er festivalsrelateret, men så er der også musik og flinke folk og øl og sådan noget. Familiehygge, solcreme, "hej, jeg er lillesøster til hende møgluderen, din kæreste var dig utro med sidste gang i kom sammen, vil du spille petang?" og fællesbad - det er altså ikke lige mig. Og da slet ikke taget i betragtning af, hvor dejligt her er herhjemme. Solen skinner tilpas meget, jeg kan gå på toilettet, når jeg vil, jeg har netadgang, en blød seng OG jeg kan selv bestemme hvem, der skal drikke af den kande kaffe, jeg lige har brygget. DEN SO MAIN (:

Men jo, det var vel okay hyggeligt. Vi skulle have været i byen i aften, mig og Louise, men jeg valgte at vende skosnuderne hjemad istedet. Jeg tog hjem en dag før tid.. Som erstatning for mig, var de så "SKØNNE <3" at invitere min kæreste derop.. EFTER jeg var taget afsted. Det vil sige at lige nu sidder han sammen med den sindsforvirrede (og EJENDELSFORVIRREDE tilsyneladende) kælling og drikker sig godt stiv.. Yay yay! Og tager han telefonen? Nej, det gør han da ikke.. Han ved sgu da godt, at jeg ville lugte lunten, hvis jeg snakkede med ham samtidig med at han knaldede en anden, helt dum er han sgu ikke, den dreng. Fuck folk.

Jeg snakkede med Kistine, Louise og Møffe, Det var super hyggeligt. Jeg elsker at plapre i telefon, og især når jeg har så meget ventetid, som jeg havde idag. Sammenlagt 6 timer af idag er brugt på at vente på et offenligt transportmiddel.. Man kan sgu ikke stole på de toge.. Man kan ikke stole på andre end sig selv, og det kan man fandme heller ikke engang! Jeg havde lovet mig selv ikke at falde for den spasser af en bonderøv, og ikke engang det kan jeg overholde.. BAH!

Jeg er ligeglad med kommaer idag, bare så i ved de.
Tøser! Jeg håber virkelig, vi ses imorgen. Jeg savner en dag med mennesker, jeg holder af.
La Cour? Hvis du læser det her, du har ingen netadgang, så det gør du nok ikke.. Men hvis du gør? Tak for en rar dag igår. Og hvis du siger noget til nogen af de to, så fuck dig xD
Jeg elsker, jeg hader, og nogle mennesker er ligegyldige. Jeg holder af, jeg beundrer, jeg ser op til, jeg forstår, jeg ser ned på, jeg griner af, jeg foragter, jeg håber virkelig at du mener hvad du siger. For uofficielt had er endnu klammere end rigtig meget andet. Og uofficiel kærlighed er bare dumt.. Uofficiel ligegyldighed, den er jeg lidt bange for.. Så hiv pikken ud af din veninde - ring til mig og sig, du savner mig og holder af mig og gerne vil ses på mandag.

Meggie er ude - I får en klumme imorgen (skrevet af en anden), som er genial.
/LOVE YA & HATE YA!


Kommentarer
Postat av: Charlotte HH

Takker for komplimentet :-) Så lige at du havde lagt min "Hjerter smadres uden ansvar" klumme på din blog.





2008-08-17 @ 19:51:27
URL: http://www.spacemermaid1001.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0