Kladde til sang om Sverige xD


Vers 1
Jag sittar här som på så många andra dagar
tråkar lite, tittar på svenska flaggar
det verkar kanske konstigt att det kan ge mig gott humör
men jag e dansk och hör ni fel vet ni nu varför
Sanningen är jag önskar va en svensk tjej
drar till Stockholm, så jag hoppas ni vill ha mej
jag tycker det e min tur till att få en bit av eran kaka
och kötbullar och smörgåser och andra goda sakar
 
Jag frågar mig själv om jag är Danmark otrogen
vet det fortforande inte, men här kommer refrängen

Omkvæd
Kära svennor, låt mig vara som er
ge mig en Sverige-själ och låt mig vara populär
ge mig gult-blått blod som passar till mitt hjärta
då vill jag gå först med den brinnande pärta
och berätta för världen hur sköna ni är
tvinga folk att sjunga "du gamla, du fria"
tvinga folk att sjunga "du gamla, du fria"

Vers 2
Da jag var liten läste mamma Astrid Lindgren
och jag kände mig hemma och nån år sen
började jag att öva mig på eran nationallåten
så jag kunna känna likaså på fotbollsaftonen

Jag frågade mig själv "när kan jag sjunga med på den?"
och svaret, kära svennor, det kan jag äntligen!

Omkvæd
Kära svennor, låt mig vara som er
ge mig en Sverige-själ och låt mig vara populär
ge mig gult-blått blod som passar till mitt hjärta
då vill jag gå först med den brinnande pärta
och berätta för världen hur sköna ni är
tvinga folk att sjunga "du gamla, du fria"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0